Superwizja w praktyce szkolnej – nowe narzędzie wsparcia dyrektora i nauczyciela

Serdecznie zapraszamy dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych do udziału w innowacyjnym szkoleniu pilotażowym, które otwiera cykl superwizji dla środowiska oświatowego ’Transformacja konfliktu drogą do dialogu'.

„Superwizja w praktyce szkolnej – nowe narzędzie wsparcia dyrektora i nauczyciela”

To nowa forma profesjonalnego wsparcia dla kadry zarządzającej i nauczycielskiej – oparta na pracy z realnymi przypadkami i codziennymi wyzwaniami szkolnymi.
Szkolenie łączy elementy rozwoju osobistego, refleksji zawodowej i praktycznych narzędzi wspierających kulturę dialogu w placówce.

Termin: 19.11.2025 godzina 13.00

Miejsce: Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Swobodna 73a, sala nr 1

Prowadzenie: Joanna Nitka

Kod formy: ACU1

Odpłatność: 120 zł

Czas trwania: 3 godziny

Kierownik formy: Agnieszka Curyło, tel. 71 7986880 wew.119

Podczas szkolenia:

  • poznasz zasady i cele superwizji w kontekście edukacyjnym,
  • zobaczysz, jak praca superwizyjna może wspierać w rozwiązywaniu trudnych sytuacji:
  • konfliktów z rodzicami,
  • napięć między uczniami,
  • sporów dotyczących ocen, diagnoz czy opinii specjalistycznych,
  • otrzymasz przestrzeń do refleksji i wymiany doświadczeń z innymi dyrektorami,
  • dowiesz się, jak wprowadzić superwizję jako narzędzie rozwoju zawodowego i emocjonalnego nauczycieli w Twojej placówce.

Dlaczego warto?

Superwizja w edukacji to nowość i realna odpowiedź na rosnące potrzeby kadry pedagogicznej. To bezpieczna, moderowana przestrzeń rozmowy o trudnościach, emocjach i dylematach zawodowych – prowadzona przez doświadczonych superwizorów, coachów i praktyków komunikacji.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • poznasz model superwizji dostosowany do realiów szkoły i przedszkola,
  • otrzymasz narzędzia wspierające komunikację i rozwiązywanie konfliktów w zespole,
  • nauczysz się budować kulturę współpracy i zaufania w relacjach z nauczycielami, rodzicami i uczniami,
  • zyskasz nową perspektywę roli dyrektora – jako lidera wspierającego rozwój i dobrostan swojego zespołu.

Joanna Nitka – managerka z kilkunastoletnim doświadczeniem w strategicznym i operacyjnym zarządzaniu zespołami w jednej z największych spółek medialnych w Polsce – Agora S.A. Przez lata budowała i prowadziła zespoły, także w sytuacjach kryzysowych, wspierając ludzi w odbudowie zaufania, współpracy i motywacji.

Absolwentka programu Master Class of Management – Psychologia działań menadżerskich na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Ukończyła Kurs facylitacji dialogu w modelu Nansen – szkolenie oparte na metodologii Nansen Center for Peace and Dialogue, które rozwija umiejętność prowadzenia rozmów łączących ludzi zamiast ich dzielić.

W pracy superwizyjnej tworzy bezpieczną przestrzeń do refleksji, dialogu i wzajemnego wsparcia. Pomaga nauczycielom i dyrektorom przyglądać się codziennym wyzwaniom – od konfliktów z rodzicami i uczniami po trudne decyzje wychowawcze i organizacyjne – z perspektywy rozwoju, a nie oceny.

Aktualnie tworzy przedszkole Jaskółka – placówkę opartą na wartościach wychowania w bliskości, planu daltońskiego oraz idei wspierania samodzielności i wewnątrzsterowności dzieci. To praktyczne doświadczenie w budowaniu środowiska edukacyjnego opartego na relacji, zaufaniu i odpowiedzialności stanowi mocne zaplecze jej pracy superwizyjnej, dając głębokie zrozumienie realnych wyzwań, z jakimi mierzą się nauczyciele, wychowawcy i dyrektorzy.