Serdecznie zapraszamy dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych do udziału w innowacyjnym szkoleniu pilotażowym, które otwiera cykl superwizji dla środowiska oświatowego ’Transformacja konfliktu drogą do dialogu'.
„Superwizja w praktyce szkolnej – nowe narzędzie wsparcia dyrektora i nauczyciela”
To nowa forma profesjonalnego wsparcia dla kadry zarządzającej i nauczycielskiej – oparta na pracy z realnymi przypadkami i codziennymi wyzwaniami szkolnymi.
Szkolenie łączy elementy rozwoju osobistego, refleksji zawodowej i praktycznych narzędzi wspierających kulturę dialogu w placówce.
Termin: 19.11.2025 godzina 13.00
Miejsce: Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Swobodna 73a, sala nr 1
Prowadzenie: Joanna Nitka
Kod formy: ACU1
Odpłatność: 120 zł
Czas trwania: 3 godziny
Kierownik formy: Agnieszka Curyło, tel. 71 7986880 wew.119
Podczas szkolenia:
- poznasz zasady i cele superwizji w kontekście edukacyjnym,
- zobaczysz, jak praca superwizyjna może wspierać w rozwiązywaniu trudnych sytuacji:
- konfliktów z rodzicami,
- napięć między uczniami,
- sporów dotyczących ocen, diagnoz czy opinii specjalistycznych,
- otrzymasz przestrzeń do refleksji i wymiany doświadczeń z innymi dyrektorami,
- dowiesz się, jak wprowadzić superwizję jako narzędzie rozwoju zawodowego i emocjonalnego nauczycieli w Twojej placówce.
Dlaczego warto?
Superwizja w edukacji to nowość i realna odpowiedź na rosnące potrzeby kadry pedagogicznej. To bezpieczna, moderowana przestrzeń rozmowy o trudnościach, emocjach i dylematach zawodowych – prowadzona przez doświadczonych superwizorów, coachów i praktyków komunikacji.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- poznasz model superwizji dostosowany do realiów szkoły i przedszkola,
- otrzymasz narzędzia wspierające komunikację i rozwiązywanie konfliktów w zespole,
- nauczysz się budować kulturę współpracy i zaufania w relacjach z nauczycielami, rodzicami i uczniami,
- zyskasz nową perspektywę roli dyrektora – jako lidera wspierającego rozwój i dobrostan swojego zespołu.
Joanna Nitka – managerka z kilkunastoletnim doświadczeniem w strategicznym i operacyjnym zarządzaniu zespołami w jednej z największych spółek medialnych w Polsce – Agora S.A. Przez lata budowała i prowadziła zespoły, także w sytuacjach kryzysowych, wspierając ludzi w odbudowie zaufania, współpracy i motywacji.
Absolwentka programu Master Class of Management – Psychologia działań menadżerskich na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Ukończyła Kurs facylitacji dialogu w modelu Nansen – szkolenie oparte na metodologii Nansen Center for Peace and Dialogue, które rozwija umiejętność prowadzenia rozmów łączących ludzi zamiast ich dzielić.
W pracy superwizyjnej tworzy bezpieczną przestrzeń do refleksji, dialogu i wzajemnego wsparcia. Pomaga nauczycielom i dyrektorom przyglądać się codziennym wyzwaniom – od konfliktów z rodzicami i uczniami po trudne decyzje wychowawcze i organizacyjne – z perspektywy rozwoju, a nie oceny.
Aktualnie tworzy przedszkole Jaskółka – placówkę opartą na wartościach wychowania w bliskości, planu daltońskiego oraz idei wspierania samodzielności i wewnątrzsterowności dzieci. To praktyczne doświadczenie w budowaniu środowiska edukacyjnego opartego na relacji, zaufaniu i odpowiedzialności stanowi mocne zaplecze jej pracy superwizyjnej, dając głębokie zrozumienie realnych wyzwań, z jakimi mierzą się nauczyciele, wychowawcy i dyrektorzy.