Antropologia i metodyka nauczania edukacji zdrowotnej

Zapraszamy nauczycieli z wrocławskich szkół na bezpłatne webinarium, którego celem jest zapoznanie się z kontekstem aksjologicznym edukacji zdrowotnej i wybranymi formami realizacji jej celów. Spotkanie online zaplanowano na 12 listopada 2025 roku (środa), o godz. 14.00, na platformie MS Teams.

Program:

  1. Analiza historycznych korzeni zachodniej wizji człowieka jako istoty rozumnej
    i autonomicznej – od starożytności po współczesność – oraz jej wpływu na założenia edukacji zdrowotnej.
  2. Konfrontacja tego ideału z nowszymi ujęciami antropologicznymi i psychologicznymi, ukazującymi człowieka jako istotę podatną na emocje, wpływy i manipulacje – oraz refleksja nad tym, co to oznacza dla celów edukacji zdrowotnej.
  3. Praktyczne aspekty metodyki nauczania: budowanie relacji zaufania z uczniami, praca z wrażliwymi tematami (zdrowie psychiczne, edukacja seksualna) i planowanie skutecznych działań dydaktycznych.
  4. Jak samodzielnie poszukiwać rzetelnych materiałów dydaktycznych w zakresie kształtowania kompetencji intra- i interpersonalnych?

Po szkoleniu nauczyciel powinien: 

  • Znać założenia antropologiczne edukacji zdrowotnej.
  • Samodzielnie poszukiwać merytorycznie poprawnych materiałów i inspiracji metodycznych do realizacji zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej.
  • Identyfikować główne przeszkody w realizacji celów edukacji zdrowotnej.

Prowadzący:  Jakub Wyborski, Katarzyna Kuczyńska

Zapisy (kod formy DCH19): https://www.wcdn.wroc.pl/szkolenia/forma.php?forma=11851