Wojenna trauma u dzieci – jak rozmawiać z uczniem w obliczu wojny i zagrożenia życia? Seria szkoleń.

Zapraszamy zespoły nauczycieli do udziału w serii szkoleń dotyczących traumy wojennej, ostrego stresu, poczucia zagrożenia u dzieci i młodzieży. Treść szkoleń wymusiła tragiczna rzeczywistość. Mimo że Polska nie jest objęta wojną, to mamy bezpośredni kontakt z tysiącami ludzi – uchodźców wojennych z Ukrainy, których dotychczasowe życie zostało zrujnowane. Wśród uciekinierów są także dzieci, duża ich grupa już zaczęła się uczyć we wrocławskich szkołach. Temat dramatycznych wydarzeń za wschodnią granicą jest obecny w rozmowach wszystkich uczniów, towarzyszy im lęk, poczucie zagrożenia życia. Warto poznać metody, jak rozmawiać z młodymi ludźmi o tym, co się dzieje w Ukrainie oraz jak wspierać tych, którzy znaleźli schronienie we Wrocławiu.

Przygotowane dla Państwa formy doskonalenia mają rekomendację Departamentu Edukacji UM Wrocławia i są bezpłatne.

Proponowane formy obejmują zwykle 3 godziny lekcyjne, a są to:

1. Zespół ostrego stresu, PTSD i trwała zmiana osobowości po traumie – co to jest i jaka jest dynamika reakcji na traumę? – prowadząca dr Beata Rajba (online).
2. Jak pracować z uczniem w traumie?- prowadząca dr Beata Rajba (online).
3. Czas niepewności, czas niepokoju – jak służyć wsparciem sobie i uczniom w czasie kryzysu-  prowadząca Agnieszka Ratajczak-Mucharska (online).
4. Jak działa mózg dziecka/nastolatka w obliczu zagrożenia życia? – prowadząca Marta Międła- Opalińska (online).
5. Co mówić dzieciom w obliczu wojny? – prowadząca Marta Międła- Opalińska (online).
6. Jak programować mózg, aby nie zwariować w sytuacjach kryzysowych? – prowadząca Agnieszka Polarczyk – Białek (stacjonarnie).

Zapraszamy do udziału w spotkaniach poprzez wypełnienie i odesłanie druku „szkolenia zespołów nauczycieli” dostępnego na naszej stronie www.wcdn.wroc.pl zakładka: szkolenia.